Välkommen till Bokslukarinnan i Kalmars bokblogg

I den här bokbloggen vill jag ge dig en guide till nyutkomna böcker och några av lite äldre datum som jag har läst. Bokrecensionerna spänner över olika genrer; deckare, skönlitteratur, verklighetsskildringar, biografier med mera. Ibland kan det vara bra att inte alltid välja det välkända. Gillar du historiska romaner? Kanske att du skulle ge dig i kast med en biografi. Är Camilla Läckberg favoriten? Kanske du skulle ta in på den lite snävare stigen och välja någon debutant. Välj och vraka bland böckerna jag har läst och kommentera gärna.

fredag 6 januari 2017

Toner i natten av Jojo Moyes

Isabel är en firad fiolist i Londons symfoniorkester, lever med en framgångsrik make och två barn mitt i London.
När hon förlorar sin man i en olycka står hon plötsligt utblottad. Men mitt i hopplösheten ärver Isabel en förfallen herrgård på landet.
Isabel är opraktiskt och naiv det blir Kitty hennes tonårsdotter som får ordna med det som behöver göras.
När grannen Matt erbjuder Isabel  hjälp med att renovera huset tackar hon ja. Ingen har gjort något med huset på 50 år så det är nödvändigt.
Men Matt visar sig ha en hemlig agenda han vill ha huset själv och det vill även hans hustru Laura. En byggherre som hittat huset har sina planer på att återfå sin rikedom genom att köpa huset. Sen är det Byron vad är hans planer?
När Isabel flyttar in kolliderade mångas drömmar, hur långt är man beredd att gå för att få sitt drömhus.
Toner i natten innehåller starka livshistorier, mänskliga karaktärer och mycket kärlek.
Den får 4/5 poäng


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar