Välkommen till Bokslukarinnan i Kalmars bokblogg

I den här bokbloggen vill jag ge dig en guide till nyutkomna böcker och några av lite äldre datum som jag har läst. Bokrecensionerna spänner över olika genrer; deckare, skönlitteratur, verklighetsskildringar, biografier med mera. Ibland kan det vara bra att inte alltid välja det välkända. Gillar du historiska romaner? Kanske att du skulle ge dig i kast med en biografi. Är Camilla Läckberg favoriten? Kanske du skulle ta in på den lite snävare stigen och välja någon debutant. Välj och vraka bland böckerna jag har läst och kommentera gärna.

fredag 20 maj 2016

Hausfrau av Jill Alexander Essbaum

Amerikanskan Anna Benz bor med sin schweiziska make och deras tre barn i en förort till Zurich. På ytan är hennes liv perfekt, men inuti håller hon att gå sönder.
Känslomässigt är Anna helt tom och avstängd. Men för det mesta är hon en god hustru.
För att försöka dämpa sin känsla av tomhet börjar Anna gå i terapi, men där är hon inte uppriktigt mot sin terapeut. Hon börjar också med en kurs i tyska eftersom hon efter nio år i Schweiz bara talar hjälpligt tyska. Anna har inte körkort eller bankkort heller.
Men det enda som hjälper henne att känna något är att vara otrogen och det är hon. Det är väldigt mycket sex med olika karlar som hon hittar överallt.
Jag förstår att hon är på väg mot ett sammanbrott, men orkar inte ta mig igenom dit. Har jag läst nästan 80 sidor och inte tycker boken är något för mig, varför fortsätta ? Det finns så många andra att läsa.
Det får blir 0/5 poäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar