Välkommen till Bokslukarinnan i Kalmars bokblogg

I den här bokbloggen vill jag ge dig en guide till nyutkomna böcker och några av lite äldre datum som jag har läst. Bokrecensionerna spänner över olika genrer; deckare, skönlitteratur, verklighetsskildringar, biografier med mera. Ibland kan det vara bra att inte alltid välja det välkända. Gillar du historiska romaner? Kanske att du skulle ge dig i kast med en biografi. Är Camilla Läckberg favoriten? Kanske du skulle ta in på den lite snävare stigen och välja någon debutant. Välj och vraka bland böckerna jag har läst och kommentera gärna.

söndag 2 augusti 2015

Liv till varje pris av Kristina Sandberg

Tredje boken om husmodern Maj från Örnsköldsvik. Tyvärr har jag inte läst de två föregående böckerna.
Maj är gift med Tomas de har barnen Anita och Lasse.
Maj skildra sitt liv med alla frågor och bekymmer, har barnen fått tillräckligt med mat till frukost så de klara sig i skolan, vad ska jag laga till middagen, är jag rätt klädd när jag ska träffa väninnorna, ska jag ta en mellan klänning Maj kämpar för att passa in. Hon gifte upp sig en samhällsklass. Tomas kämpar med sitt alkohol beroende och deras ekonomi  sedan hans läderbutik blivit uppköpt och han står utan arbete. Varför har Anita ingen pojkvän hon som är så duktig i skolan. Lasse däremot byter flickvänner hela tiden.
Finns det så mycket att skriva om Majs alla bestyr hur hon bakar kakor och vilka som håller sig längst. Ja man sugs in i hennes liv och kan inte släppa det. Jag står bredvid Maj  när hon berättar  om hur man bäst sköljer bort blod på lakanet
Det  som händer utanför i världen  flimra förbi, när det är dags för rapport stänger Maj av Tv:n, hon måste sätta en deg.
Kristina Sandberg fick Augustpriset 2014.
Jag ger boken 5/5 poäng.

1 kommentar:

  1. Hej, jag heter "ALLIE REYNA" Jag är från USA. Jag var gift i 7 år med Ruben. Saker började bli ful och vi hade slagsmål och argument nästan varje gång. Det blev sämre vid en tidpunkt som han lämnade för skilsmässa ... Jag försökte mitt bästa för att få honom att ändra sig och stanna hos mig men all insats var meningslös. Jag bad om och försökte allt men ändå fungerade ingenting.

    Genombrottet kom när någon introducerade mig till den här underbara, stora stavningskastaren som till sist hjälpt mig ut ... Jag har aldrig varit ett fan av saker som detta men bara bestämde mig för att försöka motvilligt, för att jag var desperat och lämnade inget val ... Han gjorde speciella böner och använde rötter och örter ... Inom 2 dagar kallade han mig och var ledsen för allt det emotionella trauma han hade orsakat mig, han flyttade tillbaka till huset och vi fortsätter att leva lyckligt. vilket underbart mirakel Baba Egbe gjorde för mig och min familj.

    Jag har introducerat honom till många par med problem över hela världen och de har haft goda nyheter ... Jag tror starkt på att någon där ute behöver sin hjälp. För brådskande hjälp av någon typ, kontakta Baba Egbe nu via hans Email: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp honom på 7 (926) 512-8701.

    SvaraRadera