Välkommen till Bokslukarinnan i Kalmars bokblogg

I den här bokbloggen vill jag ge dig en guide till nyutkomna böcker och några av lite äldre datum som jag har läst. Bokrecensionerna spänner över olika genrer; deckare, skönlitteratur, verklighetsskildringar, biografier med mera. Ibland kan det vara bra att inte alltid välja det välkända. Gillar du historiska romaner? Kanske att du skulle ge dig i kast med en biografi. Är Camilla Läckberg favoriten? Kanske du skulle ta in på den lite snävare stigen och välja någon debutant. Välj och vraka bland böckerna jag har läst och kommentera gärna.

onsdag 1 juli 2015

En enda hemlighet av Simona Ahrnstedt

Fältläkaren Isobel Sörensen har sett allt, oavsett vad som hänt behåller hon sitt fokus, sin kompetens. Som finasiär har hon den idella organisationen Medpax. När någon nu har strypt penngaflödet dit, tar hon det personligt. Alexander De la Grip är en adelsman med gott om pengar. Han är känd för sitt utseende och sina kvinnorhistorier. När Isobel och en bakfull Alexander träffas, bestämmer han sig för att hon ska bli hans nästa erövring. Isobel tänker här är en man med pengar, det som Medpax behöver. Så hon går med på att träffa Alexander, Isobel räknar med att kunna hantera honom. Men de båda dras till varandra. Människor är inte alltid vad de verkar vara. Men vågar Isobel berätta om sin hemlighet? Samtidigt handlar det om Alexanders storebror Peter. Han våldtog och misshandlade en flicka som tonåring. Peter har haft enorma skuldkänslor sen det hände. Nu dras han till Gina, inte nog med att hon är städerska på hans firma, hon är också invandrare. Men Peter börja skjutsa henne hem till Tensta. Där bor Gina med sin far och bror. Familjen betyder mycket för henne, men Peter börjar försiktigt uppvakta Gina. Gina däremot tycker att Peter är helt fel för henne. Han är rik, hennes chef och sedan är de från olika kulturer. När Isobel och Alexander träffas handlar det nästan alltid om sex, lite väl mycket tycker jag. Romanen får 2 / 5 poäng av mig.

1 kommentar:

  1. Hej, jag heter "ALLIE REYNA" Jag är från USA. Jag var gift i 7 år med Ruben. Saker började bli ful och vi hade slagsmål och argument nästan varje gång. Det blev sämre vid en tidpunkt som han lämnade för skilsmässa ... Jag försökte mitt bästa för att få honom att ändra sig och stanna hos mig men all insats var meningslös. Jag bad om och försökte allt men ändå fungerade ingenting.

    Genombrottet kom när någon introducerade mig till den här underbara, stora stavningskastaren som till sist hjälpt mig ut ... Jag har aldrig varit ett fan av saker som detta men bara bestämde mig för att försöka motvilligt, för att jag var desperat och lämnade inget val ... Han gjorde speciella böner och använde rötter och örter ... Inom 2 dagar kallade han mig och var ledsen för allt det emotionella trauma han hade orsakat mig, han flyttade tillbaka till huset och vi fortsätter att leva lyckligt. vilket underbart mirakel Baba Egbe gjorde för mig och min familj.

    Jag har introducerat honom till många par med problem över hela världen och de har haft goda nyheter ... Jag tror starkt på att någon där ute behöver sin hjälp. För brådskande hjälp av någon typ, kontakta Baba Egbe nu via hans Email: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp honom på 7 (926) 512-8701.

    SvaraRadera