Välkommen till Bokslukarinnan i Kalmars bokblogg

I den här bokbloggen vill jag ge dig en guide till nyutkomna böcker och några av lite äldre datum som jag har läst. Bokrecensionerna spänner över olika genrer; deckare, skönlitteratur, verklighetsskildringar, biografier med mera. Ibland kan det vara bra att inte alltid välja det välkända. Gillar du historiska romaner? Kanske att du skulle ge dig i kast med en biografi. Är Camilla Läckberg favoriten? Kanske du skulle ta in på den lite snävare stigen och välja någon debutant. Välj och vraka bland böckerna jag har läst och kommentera gärna.

fredag 12 december 2014

Hur svårt kan det vara av Mia Törnblom

Mia Törnblom berättar med humor och bjuder på sig själv och möten med andra människor i sina tänkvärda goda råd
. Hon tar upp frågor om olika relationer. att man t ex. måste kunna lyssna på varandra och förstår man inte vad den andra vill.Måste man fråga, inte bara tro att den andra begriper ändå.
 Det gäller också att inte ha fördomar mot andra människor.Bara för att de ser ut på ett visst sätt
Att du ska leva i nuet och inte älta det gamla som du ändå inte kan göra något åt.
Tänka på att mina åsikter kanske inte är allas. Det och många flera råd om hur vi ska tänka.
Det är en hel del goda råd som kanske inte alltid är så lätta att följa.
Sammantaget är att behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Mia får 3/5 poäng av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar